Onze dienstverlening bij verkoop
TIP: vraag naar ons uitgebreide verkoopplan. Hierin wordt het complete verkoopbegeleidingstraject inclusief de kostenopbouw van onze dienstverlening uitvoerig weergegeven.
Als u besloten heeft uw huis te gaan verkopen, zijn voor u de volgende zaken van belang: de verkoopopbrengst van uw woning, de snelheid waarmee u het verkoopt en de kwaliteit van de dienstverlening van uw makelaar.
Omdat wij persoonlijke aandacht heel belangrijk vinden zullen wij u indien gewenst regelmatig benaderen om de stand van zaken omtrent uw woning met u door te nemen. U heeft bij ons altijd één contactpersoon die u begeleidt vanaf de verlening van de opdracht tot aan het tekenen van het koopcontract bij de notaris. Bij ons is service niet gebonden aan kantoortijden. U ontvangt ons mobiele nummer waarop u ons te allen tijde kunt bereiken om uw vragen te bespreken.
Onze aanpak richt zich sterk op het maximaal onder de aandacht brengen van uw woning bij potentiële kopers. Wij gaan hierin net dat stapje verder.
In de periode van 2012 tot en met 2023 is bijna 60% van alle verkooptransacties in Dieren via bemiddeling van ons kantoor verkocht.
Dankzij deze bijzonder sterke marktpositie hebben wij een zeer ruim netwerk en komen wij met praktisch iedere kandidaat koper in ons werkgebied in aanraking. Onze personele bezetting is volledig op deze positie afgestemd, zo beschikken wij over twee fulltime volledig gecertificeerde/ beëdigde makelaars.
ACTIE = SUCCES!
Naast de gangbare methoden zoals het plaatsen van een tuinbord, bieden wij u vele extra’s zoals onze opvallende flyeractie, lichtgevende raamposters, etc. etc. Ook zijn wij actief met sociale media zoals Twitter en Linkedin en zorgen wij voor optimale dekking van uw woning op verschillende landelijk bekende internetsites zoals natuurlijk Funda en Jaap.nl. Verderop in het verkoopplan zullen wij een aantal aspecten van onze uitgebreide dienstverlening nader toelichten.
Landelijk uitwisselingssysteem
Wij melden uw woning aan op de landelijke uitwisselingsystemen van de NVM. Al onze bijna 4.000 NVM collega’s worden daardoor geattendeerd op uw woning en kunnen deze direct aan hun woningzoekers aanbieden.
Distributie van flyers
Standaard zullen wij uw woning door middel van in kleur uitgevoerde huis-aan-huis flyers in uw wijk presenteren. Op deze manier kunnen wij de geïnteresseerde kennissen of familieleden van uw buren sneller bereiken. Deze huis-aan-huis flyer met de presentatie van uw woning zal zo spoedig mogelijk in uw wijk op de mat vallen. Door deze unieke en snelle wijze van adverteren trachten wij de verkoopperiode van uw woning verder te verkorten.
Sociale media en “Moving Digital!"
Als vooruitstrevend makelaarskantoor erkennen wij het belang van de nieuwe media, de zogenaamde “sociale media”. Veel woningzoekers maken gebruik van internetfaciliteiten zoals Twitter (twitter.com/grotenhuisoz), Instagram (instagram.com/grotenhuismakelaardij) Facebook (facebook.com/grotenhuisoz) en Youtube (youtube.com/grotenhuistv) om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
Diorama, dé tool om zelf uw woning te promoten via sociale media
Als geen ander weet u wat uw huis zo bijzonder maakt. Vertel het de potentiële nieuwe bewoners met behulp van Diorama. Wij doen alles om het beste verkoopresultaat te behalen voor uw woning. Er is echter één ding dat wij niet kunnen, en dat is uw persoonlijke woonervaringen vertellen.
Zodra uw woning bij ons in de verkoop komt, ontvangt u een uitnodiging voor Diorama. Hiermee kunt u een eigen promotiepagina voor uw woning maken. Plaats leuke anekdotes en vertel over het gezellige winkelcentrum om de hoek of voeg foto’s van het mooie stadspark toe. Zo laat u met Diorama de toekomstige bewoners op persoonlijke wijze hun nieuwe woonomgeving verkennen.
Bereik meer potentiële kopers
Wist u dat veel potentiële kopers zich in het sociale netwerk van uw vrienden bevinden? Diorama biedt de mogelijkheid om de woning gemakkelijk te delen via social media, zoals: Facebook, Twitter, LinkedIn en WhatsApp. Breng uw woning onder de aandacht bij familie, vrienden en hun sociale netwerk en vergroot het bereik van uw woning. Hoe meer potentiële kopers we gezamenlijk bereiken, hoe beter het verkoopresultaat! Hoe meer content, hoe meer bereik? Diorama biedt de mogelijk om zoveel mogelijk leuke content over uw woning toe te voegen. Vraag daarom of uw buren, vrienden of familieleden leuke anekdotes, foto’s of handige faciliteiten willen toevoegen aan uw eigen promotiepagina.
Speeddating
Eind 2010 hebben wij Speeddating geïntroduceerd. Speeddating is het laagdrempelig, geheel vrijblijvend en direct achter elkaar bezichtigen van meerdere woningen uit ons uitgebreide aanbod. Na de speeddate volgt op kantoor onder het genot van een kopje koffie een evaluatie van de opgedane indrukken. Binnen het tijdsbestek van één uur worden er circa 4 woningen bezichtigd en heeft de evaluatie plaatsgevonden. De woningzoeker kan zich op deze manier tegen een geringe tijdsinvestering uitstekend oriënteren binnen ons ruime aanbod van woningen.
No risk clausule
Om de doorstroming op de woningmarkt extra te stimuleren hebben wij de No Risk Clausule geherintroduceerd. Onze makelaars informeren u graag nader over de inhoud van dit initiatief.
Etalage op zichtlocatie
Wij beschikken over een verlichte etalage waarin wij ons uitgebreide woningaanbod tentoonstellen.
Professionele fotoreportage
Voor een perfecte kwaliteit foto’s adviseren wij u gebruik te maken van de diensten van een van onze professionele fotografen. Onze professionele fotografen zijn verantwoordelijk voor de fotoreportages van praktisch al ons woningaanbod. De kosten van deze professionele fotoreportage zijn bij ons Pluspakket en Funda Promotiepakket inbegrepen (zie het uitgebreide verkoopplan). Wij zullen door middel van de professionele fotoreportage uw woning zo goed mogelijk in beeld brengen. Hierdoor weet u zeker dat de mensen die willen bezichtigen ook een goed beeld hebben van de woning waarin zij geïnteresseerd zijn.
Verkoopstylingadvies
Verkoopstyling is een snelle en effectieve adviesmethode die zich specifiek richt op het reeds bestaande in- en exterieur van uw woning. Het doel is om door middel van ad hoc oplossingen en aanpassingen een neutrale uitstraling te realiseren. Een ingrijpende aanpak en onnodige investeringen zijn niet aan de orde. Het stylingadvies bestaat uit mondelinge adviezen en toelichting van onze gekwalificeerde specialiste zodat u zelf snel, tegen minimale kosten en een geringe inspanning uw woning optimaal kunt presenteren. De kosten van een stylingadvies worden pas op de eindafrekening met u verrekend.
Full colour verkoopbrochures (digitaal en hand-out)
Onze verkoopbrochures zijn zeer compleet en worden standaard in full colour afgedrukt op A4-formaat. Geïnteresseerden krijgen bij ons, indien gewenst, een professioneel document mee naar huis waarin uw woning overzichtelijk en vooral duidelijk wordt gepresenteerd. Een digitale versie van de verkoopbrochure wordt standaard aan de presentatie op funda toegevoegd en met de afspraakbevestiging aan de geïnteresserde partij verzonden.
Regelmatig Open huis
Tijdens een open huis kunnen potentiële gegadigden zich vrijblijvend oriënteren op de woningmarkt. Op regelmatige basis (ongeveer één maal per maand) organiseren wij vanuit ons kantoor een open huis. Twee maal per jaar wordt er vanuit de NVM een landelijke open huizen dag georganiseerd. Wij bieden onze opdrachtgevers als vanzelfsprekend de mogelijkheid om hier via ons kantoor aan deel te nemen, waarbij wij de promotie verzorgen. woningen. Naast deze initiatieven hebben wij onder andere de Augustus Avond Route geïntroduceerd. Tijdens de Augustus Avond Route kunnen woningzoekenden op de donderdagavonden in augustus tussen 18.30 en 20.00 uur zonder afspraak hun te koop staande droomhuis bezichtigen.
Adverteren in de media
"Adverteren doet begeren" is een oud gezegde. Dat geldt ook voor uw huis. De kans op een snelle verkoop wordt daarmee groter. De praktijk leert dat door makelaars geplaatste advertenties door huizenzoekers worden uitgespeld. Door particulieren geplaatste advertenties ontvangen vaak niet de aandacht die zij verdienen.
Daarom kan bij Grotenhuis Makelaardij uw woning in diverse dag- en weekbladen of huis-aan-huisbladen worden gepresenteerd. De kosten voor deze advertentiemogelijkheden komen voor rekening van de opdrachtgever en worden pas op onze eindafrekening aan u doorbelast. Iedere vier weken adverteren wij op de achterpagina van de Regiobode. Deze gerenommeerde krant heeft met zijn oplage van 47.500 een prachtig bereik in onze regio. Ten aanzien van de advertenties geldt dat wij de redactie hiervan geheel voor u verzorgen.
Plaatsing op internetsites
Het internet neemt een dominante plaats in in het zoekgedrag van kandidaat-kopers. Ons enorme verkoopsucces is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de intensieve plaatsing van ons woningaanbod op de diverse (landelijk zeer bekende) internetsites.
Wij garanderen u een meer dan uitstekende zichtbaarheid van uw woning, zowel landelijk als regionaal !
www.funda.nl
Funda faciliteert de aankoop, verkoop en verhuur van woningen en zakelijk onroerend goed via internet. Funda zorgt met deze activiteiten voor transparantie in de huizenmarkt en ondersteunt daarbij met betrouwbare en complete informatie. Funda is er door de samenwerking met de brancheorganisaties NVM, VBO en VastgoedPro in geslaagd om een unieke marktpositie op te bouwen, zowel bij de Nederlandse consument, het bedrijfsleven als bij de makelaars. Funda telt meer dan 360.000 bezoekers en gemiddeld 8,2 miljoen pageviews per dag. Funda is de grootste en meest bezochte onroerendgoedwebsite van Nederland, met meer dan drie miljoen unieke bezoekers per maand. Via ons ontvangt u gratis de beste vermelding op funda. TIP: op pagina 17 van dit verkoopplan vindt u een compleet overzicht van de extra promotiemogelijkheden die Funda u te bieden heeft.
www.jaap.nl
JAAP.NL is opgericht om het kwalitatief en kwantitatief beste woningaanbod van Nederland te tonen. JAAP.NL heeft als ambitie dit aanbod op de meest representatieve en toegankelijke wijze voor de huizenzoeker beschikbaar te stellen. JAAP.NL verzamelt het totale Nederlandse aanbod van huizen. Dat betekent dat JAAP.NL meer huizen sneller aan consumenten kan aanbieden. Zowel de makelaar als de consument profiteren hiervan: de consument heeft sneller zicht op het actuele aanbod, en de makelaar kan zijn huizen direct onder de aandacht brengen van zo veel mogelijk potentiële kopers.
www.grotenhuismakelaardij.nl
Onze eigen website wordt zeer goed bezocht en geniet een grote bekendheid onder de regionale woningzoekenden.
Tuinborden en “Te Koop” –biljet
Veel huizenzoekers gaan met name in het weekend op ‘huizenjacht’. Met de auto toeren zij door de wijken waar ze graag zouden willen wonen, op zoek naar te koop staande woningen. Het is daarom van belang dat zij direct zien dat u uw huis wilt verkopen. Ons opvallende verkoopbord wordt indien mogelijk op een vanaf de openbare weg goed zichtbare plek gepositioneerd. Een eventueel "te koop"-biljet moet vanzelfsprekend ook goed zichtbaar achter een raam worden opgehangen. Zodra u van ons heeft vernomen dat de verkoop van uw woning definitief is, vervangen wij het "te koop"-kopbordje door een “verkocht”-kopbord. Zo wordt aan iedereen duidelijk gemaakt dat uw huis is verkocht. Na enige tijd zullen wij het gehele bord bij u weghalen.
Grotenhuis Makelaardij Bordenservice
Het plaatsen en onderhouden van onze borden wordt verzorgd door onze bordenservice. Deze bordenservice wordt beheerd door Enrico Kwast. Wanneer er een probleem is met uw verkoopbord (vandalisme, scheefstand of gewoon vuil geworden) kunt u contact opnemen met onze bordenservice op 06-83403726.Door onze inzet te combineren met de eerder genoemde reeks van verkoopactiviteiten kunnen wij met recht zeggen:
Grotenhuis Makelaardij
bereikt meer voor u!